Fotografie de portret
Fotografie de portret îmbină comunicarea cu subiectul, partea artistica și creativa cu tehnica de iluminare.
Poate părea un pic contraintuitiv sa găsești fotografie de portret pe un site de fotografie de produs. Am încercat sa separ un pic lucrurile și am creat cu ani în urma site-ul www.fotografie-produse.ro. Pe parcurs mi-am dat seama ca cererea pe portrete este destul de constanta și de multe ori am făcut fotografie de portret chef-ilor în restaurante și/sau echipelor din industria ospitalității. Acesta este motivul pentru care am început sa pun portrete și pe site-ul de fotografie de produs.
Unde fotografiez?
In studio-ul foto si/sau la sediul clientului. Portret -ul corporate se poate fotografia atât în studio -ul foto, cât și la sediul clientului. Mă pot deplasa cu un studio mobil la sediu Dvs. cu fundaluri, solutii de iluminare si tehnica aferenta. In deplasare se pot fotografia atat fotografii corporate pe fundal alb sau pe fundaluri cu diverse nuante. Putem profita de mediul de lucru din firma pentru a fotografia portrete ocupationale.
In studio se pot face portrete pentru personal branding, cat si pentru platforme online de business cum ar fi LinkedIn.
Ce livrez?
In primul rand consultanta pentru ajungerea la un rezultat cat mai bun, de la alegerea tinutei, vestimentatiei cat si modul de lucru pentru a fi cat mai eficienti. Evident, livrez fotografiile la doua rezolutii atat pentru web cat si pentru tipar (reviste, publicatii, etc.)
De ce e important un portret corporate?
Portret corporate realizat de un fotograf profesionist? În era telefoanelor cu camere foto foarte bune incorporate? În era selfiului? Ei bine, da.
Este ok să ne folosim de un selfie din când în când, ca instrument ajutător al poveștii activității noastre. Cu condiția atenției la diverse detalii din imagine, bineînțeles.
Însă, când vine vorba de imaginea noastră ca profesionist într-un domeniu, când este necesar să adăugăm o imagine cu propria persoană unui articol scris de noi, când avem de comunicat evenimente importante pentru activitatea nostră sau când avem de transmis ceva legat de brandul pe care îl reprezentăm, e bine să apelăm la un fotograf profesionist.
Nu, nu ne interzice nimeni să trimitem pentru un editorial fotografia de la nuntă, dar chiar ne dorim acest lucru? Ne dorim să atașăm o poză cu cocardă în piept unei informații pe care o considerăm importantă pentru clienții noștri, pentru publicul țintă? Dacă suntem de profesie nași e ok.
La o simplă privire aruncată de exemplu, pe LinkedIn, putem vedea zeci de fotografii de o calitate îndoielnică, selfie-uri făcute la repezeală, poze făcute la un perete alb, cu telefonul, și multe alte astfel de exemple.
Știm cu toții că o bună primă impresie contează enorm. Mare parte dintre cei cărora nu le-am făcut o bună impresie în primele momente ale interacțiunii nici nu vor să mai audă sau să citească ceva despre produsul pe care îl vindem (oricare și în orice formă ar fi el).
Fotografia tip business sau fotografia de branding personal oferă acel ceva de care este nevoie pentru o mai bună comunicare. În afară de elementele de tehnică (fundaluri, lumini, blițuri, aparate foto, obiective, etc.) și de cunoștințe de Photoshop, un fotograf profesionist ne poate ajuta să ne îmbunătățim imaginea.
Un fotograf profesionist va ști, cu siguranță, faptul că fotografia nu e doar o apăsare de buton și atât, „colorata mâine-i gata!”. Un fotograf de portret corporate ne va da indicații legate de haine, de postură, de gesturi, de cromatică, legate de stare și expresie. Va ști să scoată în evidență personalitatea noastră și va avea grijă editeze imaginile într-un mod delicat astfel încât să nu altereze realitatea.
O ședință foto profesională este un mod foarte eficient prin care putem obține fotografii bune pentru comunicare în mediul online și nu numai. Durează între 30 și 60 de minute, se poate desfășura în studio, la home office, la sediul firmei sau pe teren. Poate fi o ședință foto individuală sau de grup. Da, peste cele 30-60 de minute adăugați timpul pentru pregatirea sedintei foto, transport, instalare echipamente, editare si retus (daca este cazul).
Închei apologia fotografiei corporate printr-o parafrază: dacă crezi că o fotografie bună nu vinde atunci încearcă cu una proastă.