Fotografierea obiectelor stralucitoare. O provocare?

84 / 100

Am avut de fotografiat obiecte de cult pentru o biserica care isi face un magazin on line. Fotografierea obiectele stralucitoare este uneori o provocare si un mister. Glumesc, desigur, fotografierea obiectelor stralucitoare e relativ simpla, trebuie doar sa urmaresti ce se reflecta din produs si de acolo sa iei masuri.

Acestea au variat de la de la cruci din lemn, aluminiu, bronz turnat, icoane din lemn la cutiute cu tamaie.

Fotografierea obiectelor stralucitoare

Cum de mult timp planuiam sa fotografiez o moneda pe care sa o redau alba sau luminoasa si in a doua imagine sa fie intunecata.

Am tot amanat din lipsa de timp, de obiectiv potrivit si din varii motive.

Am avut noroc si am gasit o cruce stralucitoare care era si suficient de mare ca sa o pot fotografia cu ce obiectiv aveam.

M-am pus la treaba si in 10 minute avea rezultatul pe care il vedeti atasat aici. Singurul lucru facut in post procesare a fost decupajul ambelor variante ale crucii si plasarea lor pe fundal alb.

Si acum va astept sa postati in comentarii despre cum credeti ca au fost facute cele doua fotografii.

Fotografierea obiectelor stralucitoare
Fotografie de produs, fotografierea obiectelor stralucitoare

Later edit:

Nu exista neaparat o reteta pentru fotografierea obiectelor stralucitoare, practic trebuie doar sa observati ce reflecta obiectul respectiv si de acolo sa luati masuri. Daca va uitati fix la piciorul stang al lui Isus, veti observa ca pe crucea alba redata alb 😀 ar fi mai corect marginea este neagra. In mod similar, daca va uitati la crucea redata neagra marginea piciorului este alba.

Asta ar putea sa va dea o mica indicatie despre modul de lucru si despre abordare in sine. De asta spuneam ca nu e chiar o magie fotografierea obiectelor stralucitoare si mai degraba un exercitiu destul de consecvent de observatie. Evident, de observatie si de “transpiratie”, de incercat si de analizat. Ca regula de baza daca vreti avem unghiul de incidenta este egal cu cel al reflexiei. De aici am putea sa plecam in incursiunea fotografica. Sa zicem ca avem un setup cu un obiect stralucitor in fata camerei foto pe care il iluminam din stanga camerei de la un unghi de 45 de grade fata de subiect/obiect. Camera va percepe subiectul/obiectul mai degraba intunecat.

Si asta se va intampla datorita sau din cauza 😀 luminii puse sub unghiul de 45 de grade. Aceasta va reflecta lumina sub acelasi unghi de 45 de grade. Practic nici o reflexie a obiectului nu va ajunge pe senzor.

Daca inchidem unghiul si iluminam de langa camera, practic sub un unghi foarte ascutit, in proximitatea axului optic, hai sa zicem un trei, patru grade reflexia din obiect se va fi reflectat in camera.

De buna seama toate cele de mai sus se fac cu rabdare si cu teste si observatie. Daca ar fi sa va dau un sfat ar fi sa incepeti prin a incerca sa fotografiati un obiect stralucitor, sa zicem o moneda, sau o medalie.

Ca pozitionare tot ce ar fi important ar fi sa aveti camera perpendiculara si de acolo sa incepeti testele de iluminare. Astfel veti observa cum lucreaza incidenta si reflexia in fotografierea obiectelor stralucitoare. Spun de moneda sau de medalie pentru ca sunt suprafete mai degraba plane. Pe masura ce aveti o intelegere buna a fenomenului puteti incerca cu produse care au o tridimensionalitate mai pronuntata.

V-as recomanda o carte despre iluminare in fotografie se cheama Light, Science and Magic

E o carte carte a fost publicata in 1997 de catre Paul Fuqua, Steven Biver si Fil Hunter. Pentru mine personal este o carte de referinta, as putea spune ca e ca o biblie, in care gasesc raspunsuri la tot felul de situatii de iluminare.

Va las aici un link din site in care veti gasti mai multe obiecte/produse fotografiate, printre ele veti gasi si produse stralucitoare.

4 comments

    • In mare ai dreptate, e un metal care va reflecta ce se vede intodeauna, asa ca il ajutam sa reflecte ce vrem noi.
      Multumesc pentru vizita si scuze pentru raspunsul intarziat.
      Mi-a luat ceva sa gasesc mesajul de la tine printr-un noian de spam.
      Toate cele bune
      Catalin

  • Au fost așezate în fața aceluiași obiect mai întâi un carton alb/suprafață albă, apoi un carton negru/suprafață neagră.

    • Partial ai dreptate, au fost facute sa reflecte ce aveam nevoie, conteaza un pic unghiul si lumina care trebuie sa ajunga pe ele.
      Multumesc pentru timp si imi cer scuze pentru raspunsul intarziat.
      Am sapat prin multe spamuri ca sa vad mesajele reale, inca o data multumesc
      Toate cele bune
      Catalin

Previous post Fotografie culinara cu Savulestii la F64, Sony Days
Next post Fotografie Produs. F. și oul de aur, poveste despre levitație
image/svg+xml

Menu

error: Content is protected !!